Twee finalisten strijden dit jaar om de Participatieprijs werkgevers Regio Zuid-Kennemerland: POP Creative Agency uit Haarlem en Motopp uit Amsterdam. La Plume Media uit Haarlem heeft zichzelf teruggetrokken uit de wedstrijd. De reden hiervoor is dat het wedstrijdproces de persoonlijke participatie van enkele medewerkers met ondersteuningsbehoeften vergt en dat deze participatie onoverkomelijk veel spanningen geeft bij die medewerkers van dit bedrijf. De wedstrijdorganisatie meldt dat het nog nooit is voorgekomen dat een finalist zich tussentijds terugtrekt. Ze betreurt de beslissing van de werkgever om zich zelf terug te trekken en in dit stadium van de wedstrijd, maar respecteert de achterliggende reden.
De gezamenlijke doelstelling van elke deelnemende werkgever en van de Participatieprijs voor werkgevers is dat werkgevers elkaar met mooie voorbeeld-verhalen informeren over en stimuleren tot meer inclusief werkgeven. Tijdens de jaarbijeenkomst rondom de prijs op donderdag 14 november in de Koepel van Haarlem presenteren de finalisten zich en maakt de vakjury de winnaar bekend. De prijs wordt dit jaar voor de zesde keer uitgereikt. Eerdere winnaars waren: Vos Supermarkten, MEO Haarlem, Secrid, Fenicks en Inholland Haarlem. Meer informatie staat op deze website. Aanmelden voor het evenement kan via deze webpagina.